Vergunningverlening APV / Bijzondere wetten

Als vergunningverlener APV/Bijzondere Wetten zijn wij verantwoordelijk voor het beoordelen en een besluit nemen voor dit type aanvragen. Activiteiten die vallen onder de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), Alcoholwet, Wet op de Kansspelen en de Wet Bibob.

  • Altijd een integrale aanpak op veiligheidsvraagstukken
  • Wij opereren altijd als team.
  • Ook een projectmatige aanpak mogelijk

Vergunningverlener 2.0

Voor het beoordelen en afhandelen van aanvragen op het gebied van APV en Bijzondere Wetten ben je bij ons aan het juiste adres. Of het gaat om evenementen, standplaatsen, collectes, reclame, carbid, alcoholvergunningen etc. Wij kunnen deze vergunningen voor jouw organisatie verlenen. Komen wij bij een opdracht voor deze taken? Dan kijken wij ook naar een toekomstbestendige oplossing of werkwijze. 

  • Vergunningverlening
  • Ondersteuning
  • Advisering van het vergunningverlening traject
  • Professionalisering proces vergunningverlening

Hoe wij werken

We gaan graag in gesprek met jou als mogelijke opdrachtgever. Wat is de opdracht? Hoe komt het dat deze opdracht uit staat? Hoeveel uren heb je iemand nodig en wat is de termijn van de opdracht? Daarbij vragen wij altijd door. 

Onze vergunningverleners:

  • hebben kennis van de wet- en regelgeving van APV en Bijzondere Wetten; beoordelen aanvragen zorgvuldig;
  • geven advies aan interne collega’s over vraagstukken over vergunningverlening;
  • communiceren met interne collega’s, hulpdiensten, aanvragers, bestuurders en andere belanghebbenden;
  • zorgen voor een nauwkeurige registratie en documentatie van alle vergunningaanvragen, besluiten en gerelateerde communicatie;
  • geven gevraagd en ongevraagd advies over de werkwijze en beleid van APV en bijzondere wetten en geven daarbij oplossingen. 

Wij werken bij verschillende gemeenten en hebben daardoor ervaring met verschillende zaak- en vergunningsystemen, gemeentelijk beleid en werkwijze.

Veelgestelde vragen

Jelle
Fleur
Harmen

Zit jouw vraag er niet tussen?

Hoe komen jullie aan ervaring met zoveel verschillende onderwerpen?

We werken als Scherp in Veiligheid als een team met ruim 30 experts op verschillende vakgebieden. Daarnaast hebben onze adviseurs gewerkt bij verschillende opdrachtgevers op het gebied van vergunningverlening. Doordat we intern veel waarde hechten aan kennisdeling, kunnen we allemaal profiteren van de jarenlange ervaring van al onze collega's.

Wat vinden jullie belangrijk als vergunningverlener?

We gaan graag het gesprek aan met aanvragers van vergunningen. We bellen als een aanvraag ingediend moet worden voor een evenement of horecabedrijf. We bellen ook als er aanvullingen nodig zijn of we helaas een aanvraag moeten weigeren. Daarbij denken we mee met de aanvrager van een vergunning of ontheffing. We zorgen altijd dat afspraken worden vastgelegd en gedeeld. Samen kijken naar mogelijkheden, daar draait het voor ons om. 

Wat laten jullie achter voor onze organisatie?

Als er binnen de opdracht tijd is, laten we factsheets achter. Een manier om de werkwijze en afspraken vast te leggen. Op deze manier wordt er op dezelfde manier gewerkt en de werkwijze overgedragen. We ondersteunen de organisatie graag met het inwerken van eventueel nieuwe medewerkers. Zo zorgen we ervoor dat we de organisatie altijd goed verzorgd achterlaten.

Hoe kom ik snel met jullie in contact?

Heb je een vraag voor ons die je snel beantwoord wil hebben? Neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 085 106 13 57 of per mail viainfo@scherpinveiligheid.nl. Wij zorgen ervoor dat de juiste expert zo snel mogelijk contact met je opneemt.

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?

Wij komen zo snel mogelijk terug op je vraag

 

Onze experts helpen je graag

Adviseur Veiligheid
06-11456048
Eigenaar & Adviseur Veiligheid
06-53243858
Juridisch Adviseur Veiligheid
0611056064
Adviseur Veiligheid
06-86878778
Marketing en Communicatie Manager
06-41214850

Toon mij alle

Experts